Центр журналістських розслідувань: НА ВИЇЗДІ ІЗ ТІНІ

22:02:23

Від часу припинення сполучення з окупованим півостровом у грудні 2014-го,  автоперевезення контролювали в основному незареєстровані як підприємці особи, без ліцензії, а, отже, і без відповідальності за безпеку пасажирів та якість послуг. Спроба виведення перевезень із тіні зустріла опір «нелегалів» та була використана колаборантами для антиукраїнської пропаганди у Криму. 

22 березня на головній площі Генічеська близько 100 нелегальних таксистів провели акцію протесту. Обурення викликало запровадження регулярного автобусного сполучення між залізничним вокзалом в Новоолексіївці та КППВ “Чонгар”, що на прикордонні з Кримом. Появу легального конкурента, який, сплачуючи податки до державного бюджету, ще й надаватиме послуги дешевше, було сприйняте як спроба переділу ринку послуг. 

Минулого року кореспонденти Центру журналістських розслідувань на території перед КПВВ “Чонгар”  зафільмували  декількох чоловіків, що пропонували потенційним пасажирам свої автівки. Серед них нам вдалося знайти лише одного офіційно оформленного водія, який розповів, що конкурувати з приватними перевізниками дуже не просто.

“Нас повністю витісняє нелегальний бізнес. Вони садять до своїх автівок до 6 -7 чоловік, а гроші потім кладуть собі в кишеню. Нам держава забороняє перевозки до окупованої території, та на них ці закони не діють”, –  розповідав Євген, водій автобуса сполученням Дніпро — Чонгар.

Центр журналістських розслідувань: НА ВИЇЗДІ ІЗ ТІНІ

Євген, водій рейсового автобуса  «Дніпро — Чонгар», фото: investigator.org.ua

За словами очевидців,  на чолі угруповання водіїв стоять громадяни, яких поєднує  вірменське походження. Ці ж «диспетчери» виконують на кордоні ще й функцію обмінних пунктів, нелегально продаючи та скуповуючи валюту у громадян, що перетинають адмінмежу.

Окрім цієї групи, як заявляє екс-керівник блокади Криму Ленур Іслямов, є також таксисти-нелегали, що й досі знаходяться під патронатом колишнього глави Генічеської РДА,  біглого  Сейтумера Німетуллаєва, який перебуває у розшуку.

Чужих на ринок перевезень маршрутами “залізнична станція -КПВВ” не допускають, а тому конфлікти в цьому середовищі не рідкість, були і випадки сутичок на нападів на водіїв автобусів. За словами Бориса Бабіна,представника президента в АРК, за останній рік після нашого розслідування ситуація майже не змінилася, і на це є низка причин.

Центр журналістських розслідувань: НА ВИЇЗДІ ІЗ ТІНІ

Фото: investigator.org.ua

“Ситуація у районах, наближених до Криму, дуже напружена. Вона так склалась через бездіяльність місцевої виконавчої влади, яка самоусунулась від організації легальних автобусних та таксі перевезень від Чонгара до Новоолексіївки. Чотири роки це питання не вирішувалось. Утворилось стійке злочинне угрупування, яке (відповідно до повідомлень СБУ) керується з іншого боку адмінмежі і містить в своїй діяльності не лише корупційні, а й контррозвідувальні ризики», – каже Борис Бабін..

Навести лад з перевезеннями в цьому районі в Укртрансбезпеці і представництві президента обіцяли ще  минулого року. Та поки нелегали навпаки отримали змогу збільшити свої прибутки –  за рахунок пасажирів зі станції Вадим, адже з зими до неї продовжили маршрут слідування кількох міжміських потягів. 

Нещодавно адміністрація Генічеського району все-таки  запустила тимчасовий автобусний рейс між Новоолексіївкою та Чонгаром. Саме це й спровокувало місцевих таксистів до акції протесту.

Водії, що зібрались під стінами адміністрації звинуватили Укртрансбезпеку та поліцію в корупційній діяльності, метою якої, на їхнє переконання,  є перерозподіл сфер впливу у районі.

ВІДЕО:

«Вони першими руками не візьмуть, вони ладні проводити оборудки тільки через треті руки»,  — викрикує під час мітінгу один із протестувальників – Сервер Бахтишаєв, киваючи у бік начальника райвідділу поліції.

Це реакція на спільні рейди Укртрансбезпеки та Нацполіції із виявлення нелегальних перевізників. З проханням захистити нелегальних перевізників від свавілля місцевої влади, Новоолексіївські таксисти записали відеозвернення до президента України. В ньому та інших заявах таксистів  називаються «бенефіціари» процесу – Меджліс кримськотатарського народу, координатор Громадянської блокади Ленур Іслямов  та його партнер – Ізет Гданов, заступник постійного представника президента в АРК. 

Центр журналістських розслідувань: НА ВИЇЗДІ ІЗ ТІНІ

1-й заступник представника президента України в АРК Ізет Гданов, Фото: investigator.org.ua 

«Ми втомились від постійного прессингу. Вони не дають нам тут просто виживати. Перетворивши наш район у якусь монополію, бажають відібрати в нас останній шматочок хліба», – жаліється президенту новоолексіївський таксист.

Головний спікер від перевізників – Дилявер Бахтишаєв,  у акціях бере участь і його брат –  Сервер Бахтішаєв. У державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців брати не зареєстровані. Отже, легального бізнесу вони, ймовірно, не мають.

Центр журналістських розслідувань: НА ВИЇЗДІ ІЗ ТІНІ

Братів Бахтішаєвих називають помічниками екс-глави райдержадміністрації Сейтумера Німетуллаєва, який підтримав окупацію Криму і вірно служить Кремлю, керуючи проросійською організацією «Кирим бірлігі». На її сайті  велась пряма трансляція із акції протесту таксистів-нелегалів. 

 Центр журналістських розслідувань: НА ВИЇЗДІ ІЗ ТІНІ

Сейтумер Німетуллаєв та його син -бізнесмен Рустем, коментуючи  акції таксистів, звинувачують Меджліс у позбавленні кримських татар Херсонщини “останнього шматка хліба”, хоча, як відомо,  мова йде про легалізацію перевезень, а не заборону бізнесу. 

Центр журналістських розслідувань: НА ВИЇЗДІ ІЗ ТІНІ

Сейтумер Німетуллаєв, Фото: veteransrussian.ru

Представник президента України в АРК Борис Бабін вважає, що до організації акцій протесту можуть бути причетні російські спецслужби.

«На сьогодні всі ці особи здійснюють перевезення через КПВВ – ім не перешкоджають у цій діяльності, яка з того боку також є незаконною. Відповідні факти є очевидними. Про це повідомляють і наші правоохоронні органи, яким можна довіряти  і здоровий глузд за яким ця організована злочинність а це можна так назвати, була б неможливою без сприяння з іншого боку лінії розмежування», – прокоментував ситуацію Бабін.

Центр журналістських розслідувань: НА ВИЇЗДІ ІЗ ТІНІ

Борис Бабін, представник президента України в АРК, фото: investigator.org.ua

Про те, що Сейтумер Німетуллаєв, попри оголошення у розшук і вже розгляд у суді його справи про державну зраду, продовжує вести бізнес на Херсонщині і впливати через своїх довірених людей на політичну ситуацію на прикордонні, Центр журналістських розслідувань повідомляє вже три роки. Однак ніякої реальної реакції з боку спецслужб немає. Так само, як і у випадку з бізнесом і впливом інших колишніх регіоналів – фігурантів наших розслідувань – Володимиром Сальдо та Олексієм Журавко.

Недоторканність херсонських бізнесменів-політиків, яких підозрюють у зв’язках зі спецслужбами Росії, надихає їхніх поплічників на нахабні правопорушення. Під час мітингу таксисти перешкоджали журналістській діяльності редактора видання «Новий Візит» Геннадія Осьмака, до якого в присутності правоохоронців була застосована сила.

Після нападу Геннадій Осьмак звернувся із заявою до поліції про умисне перешкоджання законній професійній діяльності журналіста. На відео зафіксовані усі учасники правопорушення, однак у справі ще й досі немає підозрюваних.

Петро Коберник, Центр журналістських розслідувань

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Центр журналістських розслідувань: НА ВИЇЗДІ ІЗ ТІНІ: 13 комментариев

  • 10 апреля 2018 в 22:24
    Permalink

    Сервер Бахтишаєв!!! Ось яка цікава людина.

    Є вже чим пишатися: Центр Журналістських розслідувань  поставив Сервера Бахтишаєв в одній публякації поруч з Сейтумером Німетуллаєвим, Ізетом Гдановим!!!

    Оце так опинився Сервер Бахтишаєв на вершині, поруч з такими можновладцями!!! 07

  • 10 апреля 2018 в 22:26
    Permalink

    Дякуючи своїм колишнім поплічника Кистечику, Анастасову, Тулупову, Евстратову, Коржевому, Мєдвєдеву, Новокриніцькій, Поповій, Миколаєнко, Бубновій, Мамєдову, та звісно Воробйову бізнес та вплив Німетулаєва квітниме ще десятки років. 
    Ганьба! 

  • 10 апреля 2018 в 22:33
    Permalink

    Головний спікер від перевізників – Дилявер Бахтишаєв,  у акціях бере участь і його брат –  Сервер Бахтішаєв. У державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців брати не зареєстровані. Отже, легального бізнесу вони, ймовірно, не мають.

    Тут є нюанс. Вони можуть бути самозайнятими особами. Незалежна професійна діяльність. Такі особи до реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців не потрапляють. Податок на таку діяльність становить 18% плюс 1,5% військового збору.

    Треба дивитися за декларацією (яку вони ще можуть подати до 2 травня) та по сплаті податків, яку ще можуть оплатити до 1 серпня.

    Тому, тут Центр Журналістських розслідувань щось погано розслідував. Є над чим попрацювати. 07

    • 11 апреля 2018 в 06:37
      Permalink

      До речі, згілно Податковому Кодексу України:
      http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/page5
      ст. 14.1.226. самозайнята особа — платник податку, який є фізичною особою — підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.
      Незалежна професійна діяльність — участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою — підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб;

      Тобто, перевезення пасажирів чи товарів НЕ входить до незалежної професійної діяльності… 29

  • 10 апреля 2018 в 23:09
    Permalink

    Пассажирские перевозки лицензионный вид деятельности, сначала разрешение.  По вашему можно коноплю выращивать,  а на случай разоблачения вопрос можно закрыть через самозанятость.

  • 11 апреля 2018 в 06:37
    Permalink

    После нападения Геннадий Осьмак обратился с заявлением в полицию о умышленное препятствование законной профессиональной деятельности журналиста. На видео зафиксированы все участники правонарушения, однако в деле все еще нет подозреваемых.

    Во всем виноват сервер….

    Здесь есть нюанс. Они могут быть самозанятыми лицами. Независимая профессиональная деятельность. Такие лица в реестр юридических и физических лиц-предпринимателей не попадают. Налог на такую деятельность составляет 18% плюс 1,5% военного сбора. Надо смотреть по декларации (которую они еще могут подать до 2 мая) и по уплате налогов, которую еще могут оплатить до 1 августа. Поэтому, здесь Центр Журналистских расследований что-то плохо расследовал. Есть над чем поработать.

    не ожидала, что Ппучука рубанет правду-матку. Зачот!

  • 11 апреля 2018 в 06:58
    Permalink

    Если Закон у вас еще актуален:

    ЗАКОН УКРАИНЫ
    № 2344-14
    Об автомобильном транспорте
    автомобильный самозанятый перевозчик — это физическое лицо — предприятие, осуществляющее на коммерческой основе или за деньги перевозки пассажиров на такси без применения труданаемных водителей;
    Лицензия выдается на хозяйственную деятельность по предоставлению
    услуг по перевозке пассажиров и опасных грузов на следующие видыработ:
    предоставление услуг по внутренним перевозкам пассажиров на такси;
    предоставление услуг по внутренним перевозкам пассажиров легковымиавтомобилями на заказ;
    лицензионная карточка транспортного средства — документ,содержит регистрационные данные лицензии и транспортного средства;

    Лицензионная карточка на такси предоставляется при условии подтверждения вустановленном порядке соответствия его обустройства требованиямопределение «такси»,
    Зарегистрированные легковые автомобили, которые оборудуютсяоборудованием для работы в качестве такси и имеют лицензионную карточку,государственной перерегистрации не подлежат.

  • 11 апреля 2018 в 07:00
    Permalink

    Новому Визиту осталось только узнать — есть ли заветная лицензионная карточка у Сервера… обычно ее размещают на лицевом стекле.

  • 11 апреля 2018 в 07:14
    Permalink

    автомобильный самозанятый перевозчик — это физическое лицо -предприниматель, осуществляющее на коммерческой основе или заденьги перевозки пассажиров на такси без применения труданаемных водителей

    ст. 14.1.226. самозанятое лицо — плательщик налога, который является физическим лицом — предпринимателем или осуществляет независимую профессиональную деятельность при условии, что такое лицо не является работником в пределах такой предпринимательской или независимой профессиональной деятельности.

    Пичука, — лицензионная карточка должна быть ВСЕГДА, вне зависимости от того — КАК платит налоги этот «самозанятый»
    Это и есть отличие «легала» от «не легала», а не способ оплаты налогов, уважаеиый НВ.
     

  • 11 апреля 2018 в 07:22
    Permalink

    и конечно Воробьеву бизнес и влияние Німетулаєва квітниме еще десятки лет.

     А ранее вы писали, что Степаныч любит Ленура, фирма которого и «выйграла» автобусные перевозки.
    Это чего — он работает на две стороны? Ах, степаныч, ах хитрец…

    • 11 апреля 2018 в 20:56
      Permalink

      Njvcr А ранее вы писали, что Степаныч любит Ленура…

       

      Не вигадуйте та не розповсюджуйте байки!  

Добавить комментарий

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: